Am un amic care-i foarte bun amic, dar nu la fel de bun programator, ocupandu-se el in fapt mai degraba cu sisteme ceva mai complexe (si mai putin precise) decat calculatoarele, adica oamenii. Si ca relaxare de la zisele sisteme complexe, se tot apuca de implementat diverse joculete in cele mai fanteziste limbaje de programare de le gaseste, chinuindu-se -zic eu- pe masura. Vrand eu totusi sa-i ofer ocazia de a alege chinul cu buna-stiinta mai degraba decat din intamplare, m-am amuzat azi sa fac un mini-joc din cele de pierdut vremea la servici - sa-l fac zic, dar sa nu-l programez. Spre surpriza mea destul de placuta, asemenea traznaie nu e doar posibila ci si aproape placuta, iar rezultatul e disponibil:
Kill the Bugs!! (varianta cu sunete - s-ar putea sa mearga mai greu pe unele conexiuni)
Kill the Bugs In Silence!! (adica rapid, simplu, curat, fara sunete si fara urme :D )
Cum zice numele, omorati gandacii, colectati inimi, mai distrugeti si cate un copac ori pietroi pe acolo. Gandacii se omoara cu bombe, iar bombele se pun fie cu tasta Space, fie cu click stanga de la mouse.Vedeti ca bombele sunt numarate, dar mai capatati unele noi din cand in cand (si cand omorati gandaci). Miscarea e cu sageti, atentie ca nu puteti trece nici prin tufisuri si nici prin pietroaie - daca vi se pare ca s-a blocat personajul incercati alta directie, ca-i probabil pur si simplu blocat intre tufisuri ori pietre. Evident, daca ajungeti mancare pentru gandaci aia e :D
Dac-am zis de joc, sa zicem si de aplicatia-minune cu care l-am facut fara sa-l programez. Se cheama Construct 2, e facuta de doi englezi si e destul de bine gandita incat sa ascunda partea de limbaj de programare propriu-zis (deocamdata cel putin exporta in fapt cod in HTML5, ei zic ca vor sa mai adauge si altele, dar nu cred ca va fi prea devreme). O idee excelenta de start-up de altfel, cu un site bine facut, forum si blog si tot ce-i trebuie, comunitate, idei excelente.
La capitolul idei excelente cred ca merita mentionat faptul ca nu se agita sa cenzureze referinte la competitori - pe principiul foarte sanatos ca degeaba sunt o mie de referinte daca produsul tau e clar si net mai bun. Si o idee la fel de buna de licentiere: gratis pentru uz personal ori pana cand faci minim $5000 cu jocuri dezvoltate cu ea, $79 apoi pentru licenta standard si $365 pentru licenta comerciala (considerata pentru uzul firmelor). Cu foarte rezonabila idee ca nu te jumulesc apoi pentru updateuri si alte asemenea idei crete, ci platesti odata si aia e. Poate merita remarcat de asemenea ca proiectul a pornit initial ca open source de fapt (varianta Construct ramane open source si are codul disponibil).
Am asadar a le multumi celor de la Scirra (cum isi zic cei doi londonezi autori de Construct 2). Si pentru joculet se mai cade sa mentionez ca am folosit (cu minime modificari) imaginile create de Daniel Cook si sunetele din celebrul Legend of Zelda, disponibile de la Dayjo.